„A fiatal generáció számára a mi ajtónk nyitva áll” – Interjú a Metlife Rózsadombi Igazgatóságával

A biztosítási iparágról mindenkinek van egy véleménye, még akkor is, ha nincs saját biztosítása, és sosem beszélt pénzügyi tanácsadóval. Szeretnénk lerántani a leplet, és megmutatni, hogy milyen is ez a szakma a valóságban! Ebben a világ egyik legnagyobb biztosítótársasága, a MetLife Rózsadombi Igazgatóságának vezetője és kollégái voltak a segítségünkre, akik az interjú során nagyon őszintén meséltek a munkájukról, a szakmát övező valós és valótlan sztereotípiákról, valamint arról, hogy milyen mentalitású kollégákat várnak a csapatba.

 

Interjúalanyaink:

Jász Márta, területi igazgató
Takács Dorottya, pénzügyi tanácsadó
Bócsi Rita, HR vezető

 

 

 

 

 

 

 

 

Márti, mesélj egy kicsit a szerepedről a cégben!

Márti: A MetLife Rózsadombi Igazgatóságának vagyok a vezetője, 16 éve dolgozom vezetőként a biztosítási szektorban, a MetLife-nál pedig 6 éve indítottam el ennek az igazgatóságnak az építését. Mára több mint 60 fővel dolgozunk, ezzel a MetLife második legnagyobb igazgatóságává nőttük ki magunkat Magyarországon.

Ez fantasztikus eredmény, hova lehet még fejlődni innen?

Márti: Az idei év fókuszában az áll, hogy szeretnénk több vállalkozó szellemű fiatalt felvenni. Hiszünk abban, hogy egy multinacionális cég által adott lehetőségekkel élve, és az évek során megszerzett szakmai tapasztalatot kiaknázva fel tudják építeni saját pénzügyi vállalkozásukat. És természetesen, hogy ez által el tudják érni saját pénzügyi vagy más karriercéljaikat.

Dóri, neked mi volt az első benyomásod a cégről?

Dóri: Nagyon pozitív tapasztalataim vannak, már az első alkalommal, amikor beléptem az irodába, egy kellemes, jó hangulatú közeg fogadott. Mindenkinek volt néhány kedves szava hozzám, ami nagyban megalapozta azt, hogy tudtam, hogy itt jó helyen lehetek. Márti tapasztalatára, életbölcsességére támaszkodva pedig rengeteget tanulok, és bármiben kérhetek segítséget, akár tőle, akár más kollégától.

Márti, mindenkinek te leszel a mentora, aki nálatok kezd dolgozni?

Márti: Természetesen nem, én az üzleti igazgatókkal dolgozom együtt, akik a saját csapatukat mentorálják. Pénzügyi tanácsadók dolgoznak velünk, Dóri is ebben a pozícióban van, aztán, ahogy megtanulja a szakmát, illetve elsajátítja a szükséges tudást, akkor ő is vezetőként fog dolgozni, és saját mentoráltjai lesznek.

Gondolom, akkor fontos része ez a szemlélet a betanításotoknak is…

Márti: Igen, abszolút. Van egy 12 hetes integrációs folyamatunk, amely során kötelező programokon vesznek részt a kollégák. Rengeteg oktatás van, megismertetjük a jogszabályokat, de emellett az is lényeges, hogy ők maguk is utánanézzenek dolgoknak, így tudják felvenni a fonalat. Arra törekszünk, hogy ez alatt a 3 hónap alatt elkezdhessék építeni a saját pénzügyi vállalkozásukat, mely által hosszú távon kiemelkedően magas jövedelemhez tudnak jutni. Bízom benne, hogy gyors tempót diktálunk. 🙂

Ezt milyen formában kell elképzelni?

Rita: Ma Magyarországon a biztosítási szektorban vállalkozóként számolnak el a cégek a partnereikkel, köztük a MetLife is, ezért az alkalmazotti munkaviszonnyal ellentétben itt nincs plafon a megszerezhető jövedelmet illetően. Annyit tudunk keresni, amennyit szeretnénk, és amennyi időt, energiát beleteszünk a vállalkozásunk építésébe. Ez nagyon jó lehetőség egy fiatalnak, aki a saját vállalkozását szeretné elindítani, hiszen a cég adja a termékeket, az infrastruktúrát és a marketinget is.

Akiknek nincs vállalkozói indíttatása, őket nem is várjátok?

Márti: Mi leginkább a vállalkozói attitűddel rendelkező embereket keressük, tehát akinek az a célja, hogy egy bejelentett 8 órás állása legyen fix jövedelemért, az nem feltétlen a mi emberünk. Itt nagyon fontos az önállóság, a kreativitás, és, hogy lássa az üzleti lehetőséget abban, hogy mennyi mindent tud kihozni az egyébként kötetlen munkaidőből.

Dóri: Sokan szeretnének a lehető legrövidebb idő alatt nagy sikereket elérni, itt ez a megfelelő idő és energia befektetésével lehetséges.

Egyetértesz ezzel a türelmetlen mentalitással egyébként?

Dóri: Magamnál is tapasztalom, hogy egy picit vissza kell fogni, de összességében ez csak előre tud vinni szerintem.

Márti: Akár projektjelleggel is fel lehet ezt fogni. Azt tapasztaljuk, hogy a fiatalok sok mindent el szeretnének érni, legyen az akár egy külföldi munka, de nem biztos, hogy rögtön olyan lehetőséget kapnak, amiből el is tudnák magukat tartani. Vagy például Dórinak a tánctanítás a szíve vágya, de egy tánciskola megnyitásához természetesen anyagilag fel kell készülni. Az is lehet egy karrierút számára, hogy összegyűjt nálunk annyi pénzt, amivel ezt az álmát meg tudja valósítani.

Izgalmas hozzáállás, nagyon pozitív, hogy támogatjátok a privát céljaik elérésében a munkavállalókat…

Rita: Nem is feltétlenül munkavállalók, hanem üzleti partnerek. Ez tényleg más, hiszen vállalkozói jogviszonyban végezhető munkát kínálunk. A 12 hetes integráció során én is tartok előadást a generációkról, és azt látjuk, hogy az Y, de főként a Z generáció azt nézi, hogy mi az, ami megéri neki. És, ha nekik az éri meg, hogy nálunk legyenek, mondjuk 2 évig, amíg összeszedik az álmuk megvalósításához szükséges tőkét, akkor ennyi időre várjuk őket. Nyilván gondolkozunk hosszú távban is, csak azt látjuk, hogy, ha szeretnénk fiatalokkal együtt dolgozni, akkor alkalmazkodnunk kell hozzájuk.

Jó meglátás! 🙂

Márti: Amerikában a MetLife Biztosítótársaságnál dolgozni egy friss diplomásnak fantasztikus dolog, amire büszke lehet. Nálunk miért nem így van? Mi szeretnénk megváltoztatni ezt a képet Magyarországon, és megtanítani, hogy mennyire fontos, hogy egy fiatal pénzügyileg tudatos legyen, sőt képviselje ő maga is ezt, és dolgozzon ebben a szakmában. Felelősséget kell vállalnunk, ezért is indítottuk el Life Changer Programunkat, melynek keretében diákokat, egyetemistákat oktatunk pénzügyi döntésekkel, kultúrával, pénzgazdálkodási készségekkel kapcsolatos témákban. Az a missziónk, hogy minél több fiatallal megismertessük ezt a szakmát.

 A már veletek dolgozó kollégák is tovább tudják fejleszteni a tudásukat?

Márti: Természetesen! Minden évben megyünk konferenciákra az Egyesült Államokba, nekem az az egyik fő célom, hogy minél több fiatalt tudjak elvinni, hiszen ez is egy kiemelkedő lehetőség számukra. Dóri 2020 szeptemberében csatlakozott hozzánk, de jövőre már Amerikában fog tanulni a legjobb szakemberektől.

Dóri, egy költői kérdés: ez motiváló számodra? 🙂

Dóri: Persze, teljes mértékben! Örülök, hogy Márti az amerikai mentalitást is belecsempészi a tanulási folyamatunkba, hiszen így a mi hozzáállásunk is fejlődik, ami által még gyorsabban tudunk sikeres pénzügyi vállalkozást építeni.

Hogyan alakult a feladatköröd a belépésedtől kezdve?

Dóri: Már az első napomon egy nagyon részletes tervet kaptam arról, hogy hogyan tudok bekapcsolódni a közös munkába. Voltak online központi oktatások, valamint személyes „junior oktatások” a friss belépőknek. Minden héten részt veszünk meetingen, ahol visszajelzést kapunk az egyéni és közös eredményekről, átbeszéljük az elérendő célokat, illetve azon vagyunk, hogy minél több emberrel tudjunk tárgyalni.

És hogy néz ki egy napod, mondjuk ezen a héten?

Dóri: Nagyon komplex. Mindennap átnézem, hogy kiket szeretnék elérni, felhívni, hol tartanak a tárgyalási folyamatok, kinek kell visszajeleznem, kalkulációkat küldenem. Párhuzamosan folynak az oktatások, tárgyalások, valamint egy saját személyes brand-et is építek. Nap végén összegzem, hogy mit sikerült elvégezni, és persze nem utolsósorban a mentoraimmal is folyamatosan egyeztetek.

Márti: Még annyival kiegészíteném, hogy minden hétfőn kötelező értekezletet tartunk, ahol fontos információátadás zajlik, illetve akár oktatási napnak is hívhatjuk, mert igyekszünk mindig élményt is adni, például a szakma neves előadóinak meghívásával. Valamint azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy csapatépítőket szervezzünk, ez persze nehezebb volt a tavalyi évben, de igyekeztünk megtalálni a módját. Nagy szerencsénk volt, mert az 5. születésnapunkat egy rendkívül szép Római-parti villában sikerült megünnepelnünk még a lezárások előtt. És a régióban egyfajta csereprogram is működik tudásmegosztás céllal, meg szoktuk látogatni a különböző igazgatóságokat, illetve hozzánk is jöttek több alkalommal.

Wow, szerintem erről a szakmáról nem szokták feltételezni, hogy ilyen mozgalmas…

Márti: Nagyon érdekes a munkánk, és nem utolsósorban rengeteg elégedett ügyfelünk van, akiknek már segítettünk. Például nagyon büszke vagyok arra, hogy, ha valakinek betegség miatt otthon kell maradnia, mi 5 napon belül fizetünk, hogy nyugodtan fel tudjon épülni. És ez az, amit szeretnénk minél több embernek elmondani, hogy mindenkit érhet váratlan helyzet, amire fel lehet készülni, teljesen mindegy, hogy hány éves az illető. Csak legyen B terv.

Dóri: Mi vagyunk a B terv! 🙂

 

Ha valaki szeretne csatlakozni hozzátok, mi vár rá a felvételi folyamat során?

Márti: A felvételi folyamatot egy nyílt nappal kezdjük, melyet személyesen vagy az online térben tartunk, megismertetjük a résztvevőket az Igazgatósággal, bemutatjuk a csapatot, a vezetőket, mesélünk a piacról, a napi folyamatokról, és elmondjuk, hogyan tudnak csatlakozni hozzánk.

Rita: Ezután egy online személyiségteszt kitöltése következik, amit két interjú követ, az egyik Mártival, a másik a jelölt leendő mentorával zajlik. A nyílt napokat általában kéthetente szervezzük, így előfordul, hogy a teszt után először kerül sor az interjúra, és azután csak akkor vesz részt a jelölt a nyílt napon, ha további benyomásokra, megerősítésre van szüksége. Folyamatosan kapcsolatban vagyunk a jelöltekkel, és azt mondhatom, hogy egy kéthetes intervallum elegendő ahhoz, hogy megszülessen a döntés az együttműködésről.

Mi a MetLife legnagyobb előnye?

Márti: Egy stabil multinál dolgozol, de mivel vállalkozó vagy, ezért a saját brandedet építed és a jövedelmedet a saját vállalkozásodra költheted, úgy, hogy a termékeket nem neked kell kitalálnod. Tudom, hogy ezt nehéz elképzelni, hiszen nem ez az általános személet, de fantasztikus lehetőséget kínálunk.

A biztosítási iparágnak azért van egy elég rossz megítélése. Muszáj feltennem a kérdést, hogy ez miért lehet?

Márti: Nem titok, hogy én Amerikában dolgoztam 5 évet, és 2005-ben, amikor elkezdtem ezt a szakmát, azt láttam, hogy akinek ott pénzügyi tanácsadója van, az egy magasabb színvonalon él. Magyarországon pedig a tapasztalatlan és felkészületlen tanácsadók, képzettség hiányában, nagyon rossz üzleteket kötöttek a 90-es években, ez az egyik probléma. Az egy más világ volt, azóta ez teljesen átalakult, valamint a törvényi szabályozás is sok szigorítást hozott, úgy gondolom, pozitív eredménnyel, hiszen az ügyfeleket védik ezek a jogszabályok. Ezek a változások évek alatt mentek végbe, és nekünk az a feladatunk, hogy elmondjuk az ügyfeleknek, hogy ez a biztosítási szakma már nem az a szakma, ami régen volt. Ebben az átmenetben vagyunk, és szerencsére nagyon jó irányba tartunk.

Ezt az ügyfeleitek is érzékelik?

Márti: Mi éves periódusokban gondolkodunk, minden évben beszélgetünk az ügyfelekkel, és az aktuális élethelyzetüknek megfelelően alakítjuk a programjukat. Tehát itt szó nincs arról, hogy 10-20 évre „rájuk sózunk” valamit. Ha valakit ér például egy váratlan betegség, akkor beadja a zárójelentést, és mi 5 napon belül ténylegesen fizetünk. Az a mottónk, hogy a gyógyulásnak ne legyen akadálya a pénzhiány.

Mit tanácsolnátok azoknak, akik fontolgatják, hogy jelentkeznek hozzátok?

Rita: Ha izgat a vállalkozói lét, és az emberek számára nyújtott pénzügyi védelem biztosítása, akkor gyere, vágj bele! Más típusú vállalkozásokhoz képest minimális a befektetés, így megéri kipróbálni, és, ha időközben megtetszik, akkor egy kötetlen, bárhonnan végezhető munkával megalapozhatod nálunk a jövődet.

Az interjút készítette: Bányai Nikoletta