A TOPdesknél hisznek abban, hogy a tehetség nem kortól és végzettségtől függ. Ennek megfelelően már több éve keresnek és foglalkoztatnak egyetemista fiatalokat budapesti irodájukban, hogy sajátos látásmódjukkal és ötleteikkel közösen fejlődhessenek. De hogy milyen is diákként dolgozni egy szoftverfejlesztő cégnél a tanulmányok mellett? Erről kérdeztük most Lestyán Rékát, aki amellett, hogy a Lead Generation Team mindennapjait menedzseli, az egyetemen is megállja a helyét.
Kérlek mesélj egy kicsit arról, hogy mióta dolgozol a TOPdesknél, és hogy hogyan találtál rá a cégre!
Most lesz másfél éve, hogy a TOPdesknél dolgozom. Egy barátomon keresztül ismertem meg a céget, aki abban az időben szintén diákként dolgozott a cégnél a Presales csapatban. Akkoriban nem nagyon tudtam, milyen irányba induljak, de mindenképp váltani szerettem volna. Ekkor láttam Karola hirdetését a Facebookon, és megkértem, hogy meséljen egy kicsit a lehetőségről. Sok jó dolgot mesélt akkor is, és már korábban is arról, hogy nagyon jó a csapat, sok a fejlődési lehetőség, így végül eldöntöttem, hogy jelentkezem. Az említetteket azóta pedig én is alá tudom támasztani. 🙂
Hogyan nézett ki a felvételi folyamat? Milyennek érezted az interjúztatást?
Jelentkezés után kaptam egy emailt az interjú részleteiről az időponttal kapcsolatban, és, hogy mennyire lesz hosszú, és azt is megemlítették, hogy a végén lesz egy kis logikai feladat. Ennek láttán eléggé megijedtem, hogy vajon milyen feladatról lehet szó, meg tudom-e majd oldani, de ennek ellenére maga az interjú nagyon jó élmény volt. Diák interjúhoz képest meglepően hosszú volt, körülbelül másfél órát vett igénybe. Az interjún két interjúztató kolléga vett részt. Az egész beszélgetés alatt nagyon jól éreztem magam, az a másfél óra szinte csak úgy elrepült. Az elején elsősorban rólam beszéltünk: hol születtem, hol nőttem fel, tehát nem csak az iskolai vagy munkahelyi tapasztalatokra volt kíváncsi a recruitment csapat, hanem a személyiségemre is. Ez nekem nagyon szimpatikus volt. Gyorsan eltelt az interjú első fele, bemutatták a TOPdesket, mint céget is, és a végén pedig megvolt a kis logikai feladat is, ami végül szintén jó élményként maradt meg.
Azóta, hogy elkezdtél dolgozni a cégnél, milyennek ítéled meg a munkát?
A legjobb dolog az elmúlt pár évben, hogy ide bekerültem! J Igazából nem is érzem azt, hogy dolgozni kell, inkább úgy fogom fel, hogy tök jó, hogy ma is valami jó dologgal fogom eltölteni a napomat. Sokan hiszik azt, hogy ez a “cukormáz”, hogy milyen jó a TOPdesknél dolgozni, majd szép lassan le fog mosódni, és egyszer csak kibukik a cég “igazi valója”. Már másfél éve itt vagyok, de még most sem érzem, hogy eltűnne ez a “máz”, ami nagyon széppé teszi a mindennapokat.
Mik azok a dolgok, amikkel a TOPdesk által gazdagodtál?
Annak ellenére, hogy diák vagyok, ugyanúgy komolyan vesznek, mint hogyha egy teljes állású munkaerő lennék. Nincs olyan helyzet, amikor valamiért azt érezném, hogy “én ebbe nem szólhatok bele, mert diák vagyok” vagy hogy “nem csinálhatok egyedül dolgokat, mert diák vagyok”, vagy hasonló dolgok. Nagyon örülök annak, hogy bíznak bennem. Nyilván ez felelősséggel is jár, de itt megadják nekem a bizalmat, hogy önállóan elvégezzek bizonyos feladatokat egy adott munkakörben. Más helyeken, csupán azért mert diák voltam, előfordult, hogy megkaptam, hogy mivel nekem még nincs elég tapasztalatom, inkább várjam meg egy döntéssel vagy feladattal a “tapasztaltabbakat”. Ilyen a TOPdesknél nincs.
Milyen a kapcsolatod a kollégáiddal?
Azt gondolom, hogy különösen jó a kapcsolatom velük, annak ellenére, hogy két részre van osztva a cég: non-development és development részekre. Mivel én a non-development csapat tagja vagyok, velük ápolok szorosabb kapcsolatot, mind a munkahelyen, mind a munkán kívül, barátként sokszor szoktunk találkozni. Sokszor beszélgetünk akár online is a jelenlegi home office helyzetben. Egyébként, amikor tehetjük, találkozunk munkán kívül is, mint egy baráti kör, éljük a mindennapjainkat. Nagyon bízom bennük, és szeretem őket, sokat tesznek hozzá az életemhez. Szerintem a development résszel is jó kapcsolatot ápolok, nem kommunikálunk ennyire sűrűn, de ha úgy alakul, hogy beszélnünk kell valamiért, akkor abból mindig egy kellemes időtöltés jön ki.
Hogyan egyeztethető össze a munka a tanulmányaiddal?
Mivel megírtam a szakdolgozatomat, már csak 1-2 félévem van hátra, így meglepően könnyen megy, mert nem nagyon vannak óráim. Az előző tavaszi félévben, és egy évvel ezelőtt is voltak még óráim, de amikor átmentünk home officeba, akkor is egyszerű volt mindezt megoldani. Amikor elkezdtem itt dolgozni, akkor még élőben ment mind a suli, mind a munka – ami kényelmes volt, hiszen mindkettő a Fővám térnél van. Rugalmas volt abban a cég, hogy akár csak egy órára is kiugorjak egy egyetemi gyakorlatra, majd visszamenjek dolgozni, és ezt a jelenléti ívben is jól tudtuk vezetni. Szerintem nem volt nehéz összeegyeztetni, mert sosem volt abból probléma, ha napközben volt órám. Vizsgaidőszakban is engedték, hogy kevesebbet dolgozzunk, ami szintén nagyon nagy segítség volt. Utána ezt bepótolhattuk, ha szerettük volna.
Mesélj kérlek egy kicsit arról, hogy cégen belül milyen fejlődési lehetőségeket látsz magad előtt. Mennyire tervezel hosszútávon a TOPdeskkel?
Már szerintem az is egy nagy dolog, hogy mint diák, rengeteget tudtam fejlődni a cégnél. Nem volt szükség arra, hogy átmenjek teljes állásba ahhoz, hogy nagyobb feladatkört kapjak meg. Magát a teamlead szerepet is diákként kaptam meg, nem volt elvárás, hogy többet dolgozzak, ha ezt elvállalom. Szerintem ez is egy nagy fejlődési irány volt, hogy kaptam plusz feladatot, felelősséget, bizalmat. Az alapvető projektek mellett sok más feladatba is beszállhattam és besegíthettem. A továbbiakra vonatkozóan pedig nagyon remélem, hogy sikerül átmennem teljes állásba, ez a következő cél. Hosszútávon tervezek a TOPdesknél, mert segítenek abban, hogy olyan területen helyezkedjek el, ami a számomra a legjobb, aminél én dönthetek afelett, hogy mit szeretnék. A cég pedig mindent megtesz azért, hogy a maximumot hozzam ki a saját vágyaimból és magamból is.
Szerinted mi különbözteti meg a TOPdesket a többi munkahelytől?
Szerintem egyértelműen a csapat a megkülönböztető erő. Mindenki olyan ütemben és gondolkodásmódban dolgozik, hogy soha nem érzed magad frusztráltan, kellemetlenül. Ha hibázol is, nem kapsz leszidást. Nem volt soha olyan érzésem, hogy ha valamit elrontok, akkor vajon mi fog történni. Szerintem ez azon múlik, hogy csapatszinten olyan jól tudunk együtt dolgozni, hogy egyféle nyugalmat adunk minden munkatársnak, az által hogy segítjük egymást. Szerintem ez a legkiemelkedőbb dolog a TOPdesknél, hogy pozíciótól függetlenül, diákként is fordulhatunk bárkihez, nem küldenek el, hanem segítenek, vagy továbbirányítanak ahhoz, aki segíteni tud. Ez nemzetközi szinten is működik, nem csak itthon a magyar irodában.
Szerző: TOPdesk