Hirtelen sok feladat szakadt a nyakadba? A kollégád, főnököd eredményt vár, te pedig nem tudod, mi is lenne a helyes döntés? Két út áll előtted: vagy hagyod, hogy a stressz eluralkodjon rajtad, vagy a magad javára fordítod a nyomást és minden erődet mozgósítod, hogy sikerrel vedd ezt az akadályt. Adunk pár tanácsot, hogy problémamentesen gyere ki a helyzetből!
Ha folyamatosan ugrálsz a feladatok között vagy éppen a visszajelzések miatt aggódsz, akkor a saját magad dolgát nehezíted meg. Romlik a rövid távú memóriád, dekoncentrált leszel és az ítélőképességed sem lesz reális. Ha szeretnél változtatni ezen, akkor figyelj a következőkre:
- A feszült pillanatokban próbálj úgy gondolni a feladatokra, mint egy izgalmas, szórakoztató kihívásra, ami nem élet-halál kérdése. Egyik jöhet szépen a másik után.
- Összpontosíts arra, amit éppen csinálsz. Ne kapkodj, ne aggódj előre az eredmény miatt, mert az elvonja a figyelmedet, és így nagyobb eséllyel csúszik hiba a munkádba. Állítsd sorrendbe a feladataidat határidők, preferenciák alapján!
- Ne ess pánikba, ha elakadtál, bizonytalan vagy, hogy jó módszereket választottál, inkább kérj segítséged kollégától vagy a főnöködtől. Néha már az is segít átlátni a dolgokat, ha valaki meghallgat és Te kiadhatod magadból.
Ha úgy érzed, menthetetlenül összecsaptak a fejed fölött a hullámok, gondolj arra: Ez csak munka! 🙂