tesco

„Nálunk olyan emberek dolgoznak, akik nyitottak, motiváltak és szeretnék jól érezni magukat” – Interjú a TBST-vel

A Tescót senkinek nem kell bemutatnunk, de budapesti szolgáltató központját annál inkább, hiszen a TBST (Tesco Business Services and Technology) egy fiatal szereplője a piacnak. Az itt dolgozó kollégák bérszámfejtésen, helpdesken, beszerzésen, valamint tech területen dolgoznak az áruházlánc egész közép-európai piacára. Az angol nyelvtudás és a fejlődésszemlélet alapvető, na de milyen az élet náluk, és kiknek való ez a légkör? Interjúnkban Pintér Karolin, a TBST kommunikációs koordinátora megosztja velünk, valamint arról is mesél, hogy ő mit szeret a cégben.

Interjúalanyunk: Pintér Karolin, kommunikációs koordinátor

 

Mesélj egy kicsit, hogyan kerültél a TBST-hez?

2019 novemberében csatlakoztam a céghez, akkor még az alapképzést csináltam az egyetemen, és olyan munkahelyet kerestem, ahol el tudom végezni a szakmai gyakorlatomat. Viszont fontos volt nekem, hogy ne csak a gyakornoki idő alatt tudjak maradni, hanem a diploma megszerzése után is.

Mi az, ami itt megtetszett?

Egy nyílt napon voltam a TBST-nél, amikor bepillantást nyerhettünk a működésükbe, mindennapjaikba, ekkor még egy éves sem volt a cég. Mindenki nagyon kedves volt, és ami különösen tetszett, az az, hogy nem csak elmondták, milyen pozíciók vannak náluk, hanem vissza is kérdeztek, hogy mi mint a nyílt napon résztvevők, mit várnánk el egy cégtől, milyen munkát keresünk.

És te milyet kerestél?

Én kommunikáció szakon végeztem, ezen a területen keresgéltem. Jól jött ki, mert már a nyílt napon említették, hogy a kommunikációs menedzsernek és a menedzsment csapatnak szüksége lenne segítségre. Amikor elmondtam, hogy milyen pályán tudom elképzelni magam, akkor javasolták ezt az akkor induló pozíciót. Jelentkeztem, és be is hívtak interjúra.

Hogyan élted meg a felvételi folyamatot?

Abszolút pozitívan. Nagyon szimpatikus volt a cég, és, habár korábban voltam máshol is interjúzni, itt a felvételi folyamat során is azt éreztem, hogy tényleg szeretnének megismerni.

Vissza tudsz emlékezni, hogy milyen volt az első napod?

Az első napra már nem annyira, de van egy emlékem, ami nagyon jó érzés volt, és igazából a mai napig az. Én korábban mindig úgy képzeltem el egy ilyen nagy céget, hogy megvannak a szakterületek, a főnök irodája, ahova nem lehet bemenni, tudod, mint a gimnáziumban az igazgatónak az irodája. Szóval ez a hierarchikus rendszer volt a fejemben, ezt hoztam magammal a korábbi munkahelyeimről is, ahol el voltak választva a csapatok. Úgyhogy nekem kifejezetten kellemes meglepetés volt olyan céghez bekerülni, ahol szó szerint nincsenek falak.

Az igazgató is közöttetek ül? 🙂

Persze. Amikor bekerültem, és leültem egy helyre, (mert nincs senkinek dedikált asztala), konkrétan láttam az igazgatót, közöttünk dolgozott. Még ha nem is dolgozunk közvetlenül együtt, akkor is sokkal barátságosabb a hangulat, és eltűnik az a nyomás, amit a hierarchia okoz.

Mi volt az első pozíciód, amikor bekerültél?

Eleinte Management Team Assistant voltam, és mindenféle adminisztratív feladatban támogattam a vezetői csapatot, gondolok itt főként az igazgatóra és a kommunikációs menedzserre. Ez közben gyorsan átalakult, egyre több kommunikációs feladatot adtak, ami mind a cég, mind az én szempontomból nagyon jól működött és működik a mai napig. Nekem az volt a karriercélom, hogy kommunikációs területen dolgozzak, és most már el is mondhatom, hogy ez megvalósult.

Minden cégnél mást értenek „kommunikációs terület” alatt, nálatok mit takar?

Nagyon színes a feladatkör, nálunk ez első sorban belső kommunikációhoz kapcsolódó dolgokat jelent. Tehát mi gondoskodunk arról, hogy a kollégák értesüljenek a fontos információkról, szabályváltozásokról, emellett támogatást nyújtunk prezentációk elkészítésében, például stratégia-bevezetésnél, tréningnél vagy egy olyan eseménynél, amit a kollégák jóllétéért hoztunk létre, valamint ezeknek a rendezvényeknek a megszervezése is a mi feladatunk. Ugyanakkor minimálisan, de kifelé is kommunikálunk, ezalatt főleg a toborzást és az employer branding támogatását kell elképzelni. Nagyon jól ki tudom élni a kreativitásom, mert szintén hozzánk tartozik a TBST számára gyártott kreatív anyagok elkészítése.

Gondolom, sokszor azonosítanak titeket az áruházakkal…

Hogyne, szerintem a Tescót mindenki ismeri és mindenkinek van valamilyen élménye. Amikor találkozom új emberekkel, és szó esik arról, hogy itt dolgozom, akkor mindig elcsodálkoznak azon, hogy az általuk ismert Tescónak van egy teljesen más oldala is. Bár szorosan együtt dolgozunk az áruházakkal, és a működésük támogatása a mi elsődleges feladatunk, de a TBST teljesen más iparágban működik, mi egy magas szintű technológiával, fejlesztéssel foglalkozó nemzetközi központ vagyunk.

Látsz egyébként előrelépési lehetőséget magad előtt a cégnél?

Mindenképpen. Elég fiatal cég vagyunk, ezért nagyon nagy ütemben fejlődünk, egyre több emberre lesz szükségünk, és egyre nagyobbak lesznek a folyamataink, ami rengeteg lehetőséget hoz magával. Szerencsésnek érzem magam, hogy szinte a cég indulásától kezdve itt vagyok, és látom a változásokat.

Mi az, amit a legjobban szeretsz csinálni a feladataid közül?

Klisésen hangzik, de én azt szeretem a legjobban, amikor együtt dolgozhatok a kollégákkal. Főleg a rendezvények, meg a „kolléga-sztorik” kapcsán, amikor a munkájukkal, életükkel kapcsolatos dolgokról írhatunk a hírlevelünkben. Nagyon élvezem, hogy ezáltal nem csak azokat az embereket ismerem a cégben, akik közvetlenül velem dolgoznak, hanem azokat is, akikkel nem lenne mindennapi kapcsolatom. A munkánk része a közösség kovácsolása, hogy közelebb hozzuk az egymástól távol dolgozó embereket.

Volt olyan izgalmas projekted, amit ki tudsz emelni?

Igen, volt egy hónap, amikor egy kampány során arra kértük a kollégákat, hogy csatlakozzanak a TBST Charity Run jótékonysági programunkhoz, aminek az volt a célja, hogy a kollégák gyűjtsenek össze 1000 kilométert, és ha ez sikerül, akkor támogatunk egy alapítványt egy adott összeggel.

És sikerült?

Igen, szerencsére, rengetegen részt vettek benne. Egyik szombaton pedig szerveztünk egy közös futást a Margitszigeten. Ami nem csak azért volt számomra nagyon izgalmas feladat, mert szervezhettem egy közösségi eseményt, hanem mert én magam is nagyon szeretek futni.

Akkor ezek szerint szuper a csapat. Hogy bírod az otthoni munkavégzést?

Jól bírom, bár azt hozzátenném, hogy nagyon szeretek közösségben lenni, ráadásul kommunikációsként sok emberrel kell együtt dolgoznom, amit a személyes jelenlét hiánya egy kicsit hátráltat. De abból a szempontból kényelmes, hogy monitort, széket és minden eszközt biztosít a cég, amelyek segítségével otthonról tudunk dolgozni. Heti 1-2 alkalommal azért bemegyek az irodába, erre is adott a lehetőség.

Új kollégákat is kerestek?

Igen, most éppen két új területtel bővül a cég, az egyik a közép-európai Tesco áruházak összes vásárlójának és dolgozójának támogatása céljából, a másik pedig az új pénzügyi terület, ami beolvad a központ operációi közé. Rövid időn belül több mint 150 embert keresünk.

Milyen típusú embernek ajánlanád, hogy jelentkezzen hozzátok?

Ezt nehéz meghatározni, mert nagyon sokféle szolgáltatást nyújtunk. Működik például technológiai vagy call-center szolgáltatás és bérszámfejtés is, amelyeken különböző habitusú kollégák dolgoznak, emiatt nem tudnék általánosítani. Ha össze kellene foglalnom, azt mondanám, hogy nálunk olyan emberek dolgoznak, akik nyitottak, motiváltak és szeretnék jól érezni magukat. És persze jól beszélnek nyelveket.

Többféle nyelven is kell dolgozni?

Igen, mert a TBST a közép-európai Tescónak dolgozik, vagyis Magyarország mellett a cseh és a szlovák piacokat is támogatjuk. Éppen ezért az angol mellett valamelyik közép-európai nyelvre minimum szükség van az itteni munkához, ami az adott pozíciótól függően magyar, szlovák, vagy cseh.

Szerinted mi a cég legnagyobb erőssége, amiből mondjuk magánemberként is tudsz profitálni?

A folyamatos fejlődés. Vannak olyan kollégáim, akik kifejezetten azzal foglalkoznak, hogy a folyamatainkat egyfolytában fejlesszék, és megtalálják azokat a pontokat, amelyek gátolják a hatékonyabb működést. Ez a mindennapi életünkre nézve is elgondolkodtató, mert lehet, hogy van egy szokás, amit folyamatosan csinálok, van is eredménye, de, ha időt szánok arra, hogy egy kicsit megváltoztassam, akkor lehet, hogy egy lényegesen jobb eredményt tudok elérni.

Mit tanácsolnál azoknak, akik fontolgatják, hogy jelentkezzenek hozzátok?

Akkor jelentkezzenek, ha szívesen dolgoznak egy olyan cégnél, ami folyamatos változásban van. Szeretnénk még jobb szolgáltatást nyújtani és még jobb közösséget építeni, ehhez viszont olyan kollégákra van szükségünk, akik támogatni tudják a fejlődést.

 

Ha úgy érzed, te éppen egy ilyen ember vagy, nézd meg, milyen karrierlehetőségeket kínál számodra a TBST! 🙂

 

Szerző: Bányai Nikoletta