Tesco

„Azokkal a kollégákkal a legjobb együtt dolgozni, akik szenvedéllyel végzik a munkájukat” – Interjú a Tesco Business Services közép-európai igazgatójával (1. rész)

A Tesco-ról valószínűleg neked is az áruházak jutnak eszedbe, mi azonban egy teljesen más oldaláról szeretnénk bemutatni a vállalatot. Friss diplomásként is elképesztő karrierutat járhatsz be a cégnél, mely során barátságos közeg és támogató csapat segíti az előrejutásod. Milyen karrierlehetőségeket kínál a Tesco Business Services és hogy néz ki mindez az igazgatói székből? Interjúnkban a budapesti szolgáltató központ közép-európai igazgatója, Alex Laffan válaszolt a kérdéseinkre.

 

Interjúalanyunk:

AlexLaffan_Frissdiplomas.hu

Alex Laffan, Director of CE Tesco Business Services

 

A Tesco nevét mindenki ismeri. Mi lehet az, amit mégis kevesen tudhatnak a vállalatról?

Két dolgot említenék. Sokan, ha meghallják a Tesco nevét, egyből az üzletekre gondolnak. A mi szempontunkból viszont egyéb jelentéssel is bír. A Tesco Business Services egy viszonylag új cég Budapesten, amely teljesen más karrierlehetőségeket kínál, mint az áruházi pozíciók. Budapesten dolgozunk, egész Közép-Európát kiszolgáljuk, emellett foglalkozunk például automatizálással is, folyamatfejlesztéseink működésünk szerves részét képezik. Szóval a Tesco hatalmas cég, de a legtöbben mégis az áruházak kapcsán ismerik.

A másik talán az, hogy a Tesco egy igazán befogadó cég, barátságos vállalati kultúrával. Amíg az ember vásárlói oldalról nézi, csak a termékeket és az árakat látja, nem lát igazán a színfalak mögé. Én 10 éve dolgozom a Tesco-nál, és ezt egyértelműen a vállalati értékeknek és a munkatársaimnak köszönhetem.

Tudnál mesélni a feladataidról, a napi munkádról?

Én vezetem a Tesco Business Services-t Közép-Európában, a magyar mellett a cseh és szlovák piacokat szolgáljuk ki – ezeken a piacokon szükség van nyelvtudással rendelkező kollégákra, hogy leegyszerűsítsük a munkát, amely a közép-európai régióban zajlik. Itt elsősorban pénzügyre, bérszámfejtésre, ügyfélszolgálatra, termék- és ellátásilánc-menedzsmentre, irodai háttérfeladatokra gondolok. Ez nagyságrendileg 400 embernek ad munkát jelenleg Budapesten, de nagy ütemben növekszik munkavállalói létszámunk.

Milyen tempóban?

Két fázisban jutottunk idáig. Nagyjából két és fél éve indult a TBS, kb. 200 kollégával, a többiek egy erős toborzási időszak során az elmúlt fél évben érkeztek hozzánk, főleg pénzügyi és ügyfélszolgálati területre. Dolgozik velünk egy technológiai fejlesztő csapat, akik nagyon összetett szoftverfejlesztési feladatokat végeznek. Ők is részei a csapatnak, de az ő munkájuk eltér a TBS klasszikus üzleti szolgáltatói feladataitól.

Hogy kell elképzelnünk a Tesco Business Services mindennapjait és felépítését?

A klasszikus irodai feladatok mellett – mint bérszámfejtés, pénzügy, ügyfélszolgálat – folyamatosan indulnak különböző projektek, amelyekhez csatlakozhatnak a kollégák, így nem csak a saját közvetlen csapatukkal alakul ki kapcsolat, hanem más munkatársakkal is. Ilyen módon hatékonyan tudjuk fejleszteni a folyamatainkat, vagy kiszűrni a hibákat. Fontos még megemlíteni a tréningeket, ugyanis minden kollégánk számára lehetőséget biztosítunk a fejlődésre különböző képzéseken keresztül, legyen szó soft skillekről, vezetői készségfejlesztésről, előadói képességek fejlesztéséről, vagy nyelvtanulásról. Olyan munkatársakat szeretnénk, akik szakértői a területüknek, de felkészítjük őket, hogy hosszú karrierutat tudjanak nálunk bejárni.

Tudnál bővebben is mesélni nekünk ezekről a karrierlehetőségekről?

Úgy gondolom, sokan pályakezdőként leginkább ugródeszkaként tekintenek az első munkahelyre, és csupán egy-két évre terveznek. Nekem személy szerint nagyon fontos, hogy olyan lehetőséget adjunk a munkatársaink kezébe, amellyel teljes karrierívet bejárhatnak nálunk. Rengeteg lehetőség van a szervezeten belül. Ha friss diplomásként érkezel hozzánk, szinte biztosan valamelyik operációs csapatunkban fogsz kezdeni, ahol szakértője leszel az adott területnek. Innen rajtad áll, mi érdekel, milyen csapathoz szeretnél csatlakozni, merre szeretnél továbblépni, vezető szeretnél lenni, vagy egy konkrét folyamat szakértőjeként szeretnél dolgozni. Októberben pedig indítunk egy karrier-keretrendszert, ami egy online felület, ahol minden kollégánk számára nyomon követhető, hogy milyen készségek, ismeretek, tapasztalatok, technikai tudás és nyelvtudás szükséges a különböző munkakörök betöltéséhez a különböző szinteken. Így az egész karrierpálya sokkal könnyebben tervezhetővé válik.

Tehát az összes felsőbb karrierszintre a szervezeten belülről érkeznek a kollégák?

Alapvetően igen, szeretnénk segíteni a tehetséges friss diplomásoknak, pályakezdőknek, hogy valódi karriert építhessenek nálunk. Ez mindkét oldalnak egyformán előnyös.

Tesco

Mik a legnagyobb kihívások egy regionális vállalat vezetőjeként, illetve milyen kihívásokkal szembesülnek az új kollégák?

A legnagyobb nehézséget a Covid hozta, mert nem tudtunk utazni Magyarország, Csehország és Szlovákia között. Nem volt lehetőségünk személyesen találkozni a döntéshozókkal, és nem tudtak találkozni a csapatok sem. Szintén elmaradt a személyes egyeztetés az angol és az indiai csapattal, de ezek a problémák nem maradnak velünk örökké. Más jellegű kihívást jelent időnként, hogy valóban jó nyelvtudással rendelkező kollégákat találjunk. A munkánkban az angol nyelvű kommunikáció elengedhetetlen.

 

Mely feladataidat szereted a leginkább?

Talán azt szeretem a legjobban, amikor beszélgethetek a munkatársakkal, legyen az egy stratégiai megbeszélés, vagy egy fókuszcsoport meeting. A Covid előtti időszakban rengeteg munkahelyi bulink volt, azokat is nagyon szeretem, de szívesen beszélgetek új kollégákkal is. Talán ezek azok, amiben a leginkább örömömet lelem.

Mit gondolsz, mitől válik valaki sikeres emberré?

Azt hiszem, a boldog ember a sikeres ember. Ezt több szempontból meg lehet közelíteni, de szerintem ez nem a karrierről szól. Nézzünk például engem. Én a Lloyd Consultingnál kezdtem pályakezdőként, ahol mindenki ugyanolyan karrierutat akart bejárni. Amikor a Tesco-hoz csatlakoztam, akkor jöttem rá, hogy milyen sokféleképpen tud valaki sikeres lenni. Igazából ez a munka és a magánélet egyensúlyáról szól. Van, akinek a karrier fontos, van, akinek az egyensúly, és van, aki a szabadidejében éli ki magát, a munkahely csak az élete kisebb szeletét teszi ki. Igazából rajtad áll, mi az, ami boldoggá tesz.

A kollégáid boldog emberek? 🙂

Ugyanúgy, mint mindenhol máshol, nálunk is vegyes a kép. (nevet) Azt hiszem, az elmúlt három hetet mindenki élvezte, ahogy elkezdtünk visszaszállingózni az irodába. Nem sokat, mindössze heti 1-2 napot, de nagyon lélekmelengető látni, ahogy az emberek újra találkoznak, beszélgetnek, viccelődnek egymással, újra vannak közös kávészünetek. Úgy látom, hogy az emberek örülnek neki, hogy újra láthatják egymást. A korábbi kerékvágásba nem fogunk egyhamar visszatérni, úgy gondolom, de jó így időről-időre találkozni. Boldognak tűnnek az emberek.

Tehát mostanság kezdtetek visszatérni az irodába?

Az iroda igazából végig nyitva állt, volt is néhány csapat, akik folyamatosan bent voltak, mert a munkakörükből fakadóan sok a papírmunka, ami személyes jelenlétet kíván, de igen, vállalati szinten ebben a hónapban kezdtük el, hogy egy-egy napra teljes csapatok visszatértek az irodába. A jövő várhatóan egyfajta hibrid munkavégzés lesz, nem fogunk 100%-ban otthonról dolgozni, de a teljes munkaidőt felölelő irodai munkavégzést sem szeretnénk visszahozni. Egy jó egyensúlyra törekszünk, olyan optimumra, ahol a csapatok magas szinten tudnak teljesíteni, megmarad a csapatösszhang, de teret enged a home office-nak is.

Ha már az egyensúlyról beszélünk, te hogyan tartasz egyensúlyt a munka és a magánélet között ebben az időszakban?

Nagyon sokaknak okoztak nehézséget a korlátozások, a folyamatos home office. Én nagyon szigorú határt húztam, hogy mikor dolgozom, és mikor nem dolgozom. Előre meghatároztam, hogy mikor foglalkozom munkával, és mikor fogok kikapcsolódni. Hétvégente például soha nem dolgoztam.

Milyen kollégákkal szeretsz együtt dolgozni?

Nagyon szeretek olyan emberekkel együtt dolgozni, akik érdeklődők és szeretnének fejlődni. Ez teljesen független attól, hogy milyen karrierszintről beszélünk, azokkal a kollégákkal a legjobb együtt dolgozni, akik igazán szenvedéllyel végzik a munkájukat. Minden az értékekről szól. Ez egybevág azzal is, amit korábban mondtam. Mi itt a TBS-nél úgy viszonyulunk az emberekhez, ahogy ők szeretnék, hogy hozzájuk viszonyuljanak. Talán ez az a vállalati értékeink közül, amit a legjobban szeretek.

Hogy látod, sikerül a csapatokat a vállalati értékek szellemében megszervezni?

Igen, azt hiszem, sikerül. Ez az egyik dolog, amire nagyon büszke vagyok. Az új kollégák a kezdetektől fogva egy nagyon barátságos, befogadó légkörben érezhetik magukat.

 

Az interjú 2. része:

https://blog.frissdiplomas.hu/2021/10/12/azokkal-a-kollegakkal-a-legjobb-egyutt-dolgozni-akik-szenvedellyel-vegzik-a-munkajukat-interju-a-tesco-business-services-kozep-europai-igazgatojaval-2-resz/

Szerző: Bányai Nikoletta és Hajas Dávid

One thought on “„Azokkal a kollégákkal a legjobb együtt dolgozni, akik szenvedéllyel végzik a munkájukat” – Interjú a Tesco Business Services közép-európai igazgatójával (1. rész)

Comments are closed.