„Nálunk a vezetők is átlátják a feladatokat, mert ők is csinálták korábban.” – Bemutatkozik az Aleido Learning & Multimedia csapata

Cikksorozatunkból már sok információt szerezhettél az „Aleido-s” szemléletről, mindennapokról, vállalati kultúráról. Ez alkalommal a Learning & Multimedia csapat két kollégáját, Barsi Annamáriát és Szabó-Harczi Reginát kérdeztük a munkájukról. Mivel foglalkozik egy Műszaki Illusztrátor vagy egy Learning Developer? Miben különbözik ez a csapat a többitől? Miért szeretnek az Aleido-nál dolgozni, és milyen fejlődési lehetőségek vannak? Olvass tovább, és kiderül!
Interjúalanyok:

   

Barsi Annamária (Panka), műszaki illusztrátor

  

Szabó-Harczi Regina (Regi), learning developer

 

Mielőtt fejest ugranánk a sűrűjébe, meséltek egy kicsit a munkátokról? 

Panka: Én két éve vagyok a Multimedia csapatban mint Műszaki Illusztrátor, bár nem csak illusztrációkkal foglalkozom. A legtöbb Adobe programot használjuk, illusztrációkat, animációkat készítünk, és van, hogy besegítek Regiéknek a Learning Team-ben. Oktatóvideókat készítünk e-learning tananyagokhoz, illetve cégen belül mi rakjuk össze a newsletter-t, vagy ha van bármilyen esemény, annak a grafikai anyagait is mi készítjük el, tehát a HR-rel elég szoros az együttműködés. Most például egy CSR projekt keretében egy óvodával dolgozunk együtt, nekik csinálunk egy bemutatkozó videót. Úgyhogy sok minden van a repertoárban.

Regi: Én valójában 50 %-ban vagyok Learning Developer, 50 %-ban pedig grafikus, tehát csinálok e-learning anyagokhoz grafikákat, illetve van, hogy én építem fel az egész e-learning anyagot, ez projektenként változik. A Multimedia csapaton belül a Learning csapatnak van svéd menedzsere is, ezért elég szorosan kapcsolódnak a feladataink a göteborgi, illetve a stockholmi irodához, valamint az angol kollégáktól is kapunk viszonylag sok projektet.

Milyen feladatokkal találkoztok a mindennapok során?

Regi: Elsősorban valamilyen grafikát vagy animációt kell készíteni az adott projekthez, például egy e-learning anyaghoz az ügyfél guideline-ja alapján. Tehát meg kell vizsgálnunk, hogy milyen színeket, stílust használ, ezek alapján építjük fel az illusztrációkat, képeket, animációkat. Ez többrétű, mert az animációkat el lehet készíteni csak képek, videók összevágásából vagy teljesen illusztrálva is. Ebben Panka nagyon ügyes, tőle tanultam meg az Adobe After Effects program használatát, illetve nemrég az Adobe Character Animator programot is elsajátítottam, aminek a lényege, hogy egy olyan illusztrált karaktert tudsz elkészíteni, ami a te mozdulataid, beszéded alapján mozog és beszél.

Panka: A működésünket pedig úgy kell elképzelni, hogy mindenki dolgozik a saját feladatán, de össze is dolgozunk. Azt mindenképpen pozitívumként említeném, hogy sokrétűek a feladatok, ezáltal a kreativitást nagyon jól ki lehet élni. Nagyjából megvan, hogy kinek mi a profilja, ki mihez ért, mit szeret a leginkább csinálni, ezt általában figyelembe is veszik a projektek leosztásánál. Nekem az animáció a szívem csücske, ezért én általában animációs feladatokat kapok, amiket nagyon szeretek. Illetve nem ritka az sem, hogy egymást tanítjuk ezekre a képességekre.

Regi: Ez nagyon jó, hogy folyamatosan tudjuk egymást tanítani, és ha segítség kell, nem félünk egymástól kérdezni. Óriási fejlődési lehetőség is ez, hiszen mindenkinek más az erőssége, és különböző projekteken szerzünk tapasztalatot, amit aztán át tudunk adni csapaton belül.

Tudtok példát mondani, hogy milyen illusztrációkat kellett már elkészítenetek?

 Panka: Húú, sokmindent… Ipari kőzúzógépet, teherautót, de olyan is volt, hogy kőbányát kellett illusztrálnom. Amit talán könnyebb elképzelni, azok a háztartási gépek, hiszen például egy hűtőszekrény, mosogatógép vagy robotporszívó közelebb áll a legtöbb emberhez.

És hogyan kerültetek az Aleido-hoz? 

Panka: Én Egerben végeztem képi ábrázolás szakot, illetve a Magyar Képzőművészeti Egyetemen grafikusművész diplomát szereztem. Az a tapasztalatom, hogy viszonylag nehéz elhelyezkedni az egyetem után, ezért nagyon örülök, hogy megtaláltam az Aleido-t. A barátnőm ajánlotta egyébként a céget, ő itt dolgozik, bár most épp szülési szabadságon van, de korábban is hallottam sztorikat, és már akkor nagyon szimpatikus volt. A jó emberek valahogy bevonzzák egymást.

Regi: Szerintem ez nagy erőssége a cégnek, hogy törődnek az emberekkel és a dolgozóikkal. Én már öt éve vagyok itt, HR gyakornokként kezdtem, utána átkerültem a recepcióra. Közben műszaki menedzser szakra jártam az egyetemre és elkezdtem a grafikus iskolát is. Már a recepción adódott egy-két kisebb grafikai feladat, amit elvállaltam, és nagyon élveztem, meg jól is ment. Úgyhogy amikor jött a lehetőség, hogy átkerüljek a Multimédia csapatba, rögtön éltem vele, és nagyon támogató volt mindenki.

A legtöbben Technical Writer pozícióban kezdenek az Aleido-nál, de ezek szerint a ti csapatotokba nem ez az út vezet… 

Panka: Néha még meg is lepődnek, hogy van ilyen, hogy médiacsapat? (nevet) Azért, mert más területekhez képest kevesen vagyunk. A Technical Writer-ek között vannak akár 50 fős csapatok is.

Regi: Nálunk elég stabil a csapat, és be tudunk segíteni egymás munkájába is. Tehát ha éppen túlterheltek vagyunk, vagy látjuk előre, hogy nem lesz időnk egy projektre, akkor meg tudjuk beszélni a menedzsereinkkel, hogy ki az, aki be tud kapcsolódni vagy akár teljesen átvenni. Igazából az a cél, hogy mindenkinek legyen feladata, de senki ne legyen túlterhelve, és időben meglegyen a munka.

Ez egyébként a teljes cégre igaz, hogy viszonylag nagy a rugalmasság a munkamegosztás tekintetében?

Regi: Abból a szempontból is speciális a mi csapatunk, hogy nálunk jellemzően rövidebb távú projektek vannak, mint a többi területen. Tehát egy projekt általában nem fél évig tart, hanem mondjuk két-három hétig, így nehezen összehasonlítható például az Automotive üzletággal, ahol rákerül egy adott projektre a kolléga, és azon dolgozik viszonylag hosszú ideig.

Panka: Szerintem az azért általánosan elmondható, hogy ha felgyűlnek a projektek, akkor általában jól fel tudjuk osztani magunk között, így elkerüljük az extrém túlterheltséget. A home office egy elég nagy erőssége a cégnek, illetve az is, hogy nem jellemző a túlóra. Próbáljuk mindig úgy beosztani a munkát, hogy beleférjen a munkaidőbe.

Regi: Illetve már projektinduláskor meg van adva, hogy várhatóan hány órát igényelnek majd bizonyos feladatok, ezt reálisan osztják szét. Ez alapján előzetesen lehet kalkulálni, hogy kinek mennyi ideje lesz lefoglalva, és hogy mikor fér bele egy másik projekt.

Akkor a cég pozitív értékeinél a szupportív hozzáállás mellé felírhatunk egy olyat is, hogy abszolút figyelembe van véve a leterheltség.

Regi: Igen, teljesen. Amellett, hogy nem vagyunk túlterhelve, ha mégis bármi probléma felmerülne, akkor mindig van kihez fordulni. Vagy ha valamit elrontottál, akkor is megbeszéljük, hogy mi történt, és legközelebb hogyan lehet kiküszöbölni. Én az 5 év alatt mindig megbecsülve éreztem magam, ha esetleg bármilyen nehézség adódott egy projekten, akkor megbeszéltük közösen, és jó érzéssel töltött el, hogy foglalkoznak velünk.

Ez az empatikus hozzáállás, mondhatjuk így?

Panka: Igen, és érzelmi intelligencia. Hogy itt teljesen megértik a másik ember nézőpontját is. És ami erről eszembe jutott mint óriási pozitívum, hogy nálunk a vezetők közülünk kerülnek ki. Így ők is átlátják a dolgokat, hiszen ők is csinálták. Illetve maximálisan tiszteletben van tartva a work-life balance, ha mondjuk el kell menned orvoshoz vagy előbb kell elhozni a gyereket az oviból, az is rugalmasan megoldható. Úgyhogy ezt nem győzöm hangsúlyozni, hogy tényleg nagyon elfogadó a csapat.

Regi: Szerintem ez érződik is, hiszen azon kívül, hogy munkatársak vagyunk, baráti kapcsolatok is kialakultak köztünk. És bár nem járunk be mindennap az irodába, mert azért mindenki szereti a home office-t, de havonta egy-kétszer csinálunk olyan napot, amikor mindenki bejön, és el tudunk menni ebédelni, vagy munka után beülni valahová együtt.

Más csapatban dolgozó kollégáitokkal sokat beszéltünk már az előrelépési lehetőségekről. Nálatok van egy általános karrierút, amin végighaladtok? Lehet egyáltalán feljebb lépni a ti pozíciótokból?

Panka: Ez nálunk másként működik, mint a többi területen. A Tech Writer-eknek nagyon szépen kiépített útvonala van, két fejlődési ággal, ami leegyszerűsítve annyit jelent, hogy hosszú távon vagy szakmai vonalon, vagy vezetői vonalon lépkednek előre. Mi inkább párhuzamosan haladunk egymás mellett, és inkább az egyéni fejlődések szintjén járunk be nagy utat.

Regi: Olyan sokat tanulunk a különféle projektek során, hiszen új programokat kell használni, új tool-okat kell kipróbálni, hogy igazából a portfóliónkat elképesztő ütemben építjük. Ezt talán nem hívjuk a szó szoros értelmében vett előrelépési lehetőségnek, de a tudásunkban meg tapasztalatok szintjén rengeteget ad.

Panka: Sőt, a munkán felül is biztosítanak lehetőséget a tanulásra. Volt például, hogy kiderült, hogy az egyik kolléga szabadidejében játékokat fejleszt, és ő tartott nekünk cégen belül egy workshopot. Egymás tanítása még csapaton kívül is működhet, illetve elérhető számunkra több online oktatási platform is, amire a cégnek van előfizetése. Ez igazából win-win szituáció, hiszen nekünk is és a cégnek is jó, hogy fejlesztjük a képességeinket. Az ilyen lehetőségek miatt is szeretünk itt dolgozni.

***

Olvasd el a cikksorozat többi részét is itt!
Ha pedig szívesen kipróbálnád magad az Aleido csapatában, tudj meg többet a Technical Writer pozícióról, és jelentkezz itt!

 

Az interjút készítette: Bányai Nikoletta

frissdiplomas.hu-nál mindent megteszünk azért, hogy élménytelibbé és egyszerűbbé tegyük az elhelyezkedés, a karrierépítés folyamatát. Az egyetemistáknak és pályakezdőknek szóló karrierportálunk mellett tevékenységünk legújabb eleme Magyarország első élményközpontú állásbörzéje, a JOBVERSE Állásbörze. Csatlakozz, és emeld a karriered a következő szintre velünk! Tetszett a cikk? Küldd el valakinek, akinek szintén hasznos lehet!

Ha ismersz olyat, akinek jól jönne ez a lehetőség, oszd meg vele ezt a cikket! 🙂