reggeli rutin

Ezzel a reggeli rutinnal tutira kipörgeted a to-do listádat

Vonzónak tűnhet csupán 10-15 perccel az első reggeli meeting előtt kikelni az ágyból és ennek tudatában este még plusz egy (na persze) sorozatrészt megnézni. Ám nem csak a jókedved, hanem a munkamorálod és a hatékonyságod szempontjából is fontos, hogy hogyan is kezded a napot. Ha ezekből a reggeli szokásokból legalább egyet beiktatsz, már érzékelni fogod, hogy kiegyensúlyozottabban és produktívabban telik a nap.

 

1. Ébredés után ne vedd egyből a kezedbe a telefonodat!

Számodra lehet, hogy teljesen természetes, hogy ébredés után csekkolod, kitől kaptál üzenetet, és mi történt a világban, míg aludtál. Azonban számos kutatás támasztja alá, hogy a közösségi média és a hírek pörgetése reggel stresszes, frusztrált állapotba hozhat, mely aztán megalapozhatja az aznapi feladatokhoz és programokhoz fűződő hangulatodat is. Mivel napközben úgyis lesz elég pörgés és teendő, hagyd, hogy lassabban induljon a nap és legyen időd észrevenni az apró dolgokat.

Ne hagyd, hogy a mobilod megtorpedózza a reggeli rutinodat!

 

2. Mozgasd át magad reggeli előtt!

reggeli rutin

 

Ahhoz, hogy reggel elérd, hogy éber és koncentrált legyél, érdemes beiktatni egy (nem túl intenzív) mozgást, ami lehet reggeli torna, jóga vagy egy kis nyújtás. Ezzel segítesz a testednek is, hogy felébredjen, emellett pedig a reggeli mozgás javítja a figyelmedet és a koncentrációdat. Még mindig ne lépj be a közösségi felületekre, ehelyett figyelj magadra, adj teret saját gondolataidnak.

 

3. Írd ki a gondolataidat!

reggeli rutin

 

A „morning pages” nevű reggeli rutin elem az elmúlt időben igen nagy népszerűségnek örvend. Lényege, hogy minden reggel egy nyugodt helyen előveszel egy erre alkalmas füzetet, vagy papírlapot, és elkezdesz írni. Miről? Bármiről, ami foglalkozta, bármit, ami eszedbe jut. Ennek a feladatnak az ereje abban van, hogy általa kitisztítod a fejedet és kiírsz magadból mindent, ami szorongató, félelmet keltő, vagy akár inspirál, boldoggá tesz téged. Ezután sokkal tisztább fejjel tudsz leülni dolgozni.

 

4. Készíts tápláló reggelit!

reggeli rutin

 

Egy tápanyagdús, egészséges reggeli nagyszerű napindító. Törekedj arra, hogy tartalmazzon fehérjét, szénhidrátokat, rostokat és vitaminokat is.Ha kreatív alkat vagy, már a reggeli elkészítési folyamata is egy nagyszerű program lehet a munkára hangolódáshoz.

 

5. Iktass be egy szelet énidőt!

Nincs is annál felemelőbb, mint amikor már reggel csinálsz valami olyasmit, ami mosolyt csal az arcodra, ami inspirál és energiát ad. Ez lehet például egy fél óra olvasás, egy podcast meghallgatása vagy bármilyen alkotó tevékenység is.

 

Ha úgy érzed, nem a reggeli rutinodból fakad, hogy nem élvezed a munkanapokat, hanem az elvégzendő feladatokból vagy a munkakörnyezetből, akkor talán itt az ideje, hogy ellátogass egy karriercoach-hoz.

 

+1 Készíts napi beosztást!

Az otthoni munkavégzés során sokkal tudatosabbnak kell lenned, mintha bemennél az irodába. Ha nem vagy óvatos, eltölthetsz úgy egy napot reggeltől estig, hogy folyamatosan olvasod az e-maileket, és a rendszeresen érkező új ingerek és feladatok miatt teljesen szétcsúszik az időbeosztásod. Éppen ezért fontos, hogy a napot úgy indíts, hogy összeírod az aznapi feladataidat, majd azokat priorizálod. Tedd fel magadnak a kérdést:

mi az a 3 dolog, amit ma mindenképpen el kell végezned? Ezeket a feladatokat mindenképp emeld ki és lehetőség szerint ezekkel kezdd a napodat, mert ha ezeket kipörgeted, az óriási energialöketet ad a többihez!

 

Ha a fenti tevékenységeket kipipáltad, valószínűleg sokkal tisztább fejjel és sokkal kiegyensúlyozottabban ülsz le a géped elé, hogy teljesítsd a napi feladataidat. Mindezek pedig nagyjából egy óra alatt elvégezhetők, attól függően, hogy mennyivel előbb szeretnél/tudsz munka előtt felkelni és mennyire nyújtod el ezeket a tevékenységeket. Mindenesetre az biztos, hogy egy óra reggel mindenféle okoseszköz és értesítések nélkül jelentősen pozitív hatással lesz rád és a munkavégzésedre! A kérdés csak az, mikor vágsz bele?

 

Van saját módszered? Írd meg kommentben, hátha másnak is segít!

 

Szerző: Novák Dóra

 

Forrás:

https://thriveglobal.com/stories/5-morning-hack-to-get-you-in-the-right-mindset-while-working-from-home/

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük